A buszt 1987-ben gyártották a németországi Meißen városának. Kezdetben RPU 9-40 rendszámmal és 21-501 pályaszámmal járt, majd 1992-ben átrendszámozták MEI-M 774-re.
RPU 9-40 rendszámmal a Dresdner Straße-n. Fotó: http://busphoto.eu/photo/298142/?vid=475898
Szintén RPU 9-40 rendszámmal, Lutherstraßen. Fotó: http://busphoto.eu/photo/165792/?vid=475898
Németországból 1997-ben került haza, több busszal együtt, ekkor kapta a GFX-944 rendszámot és került a Balaton Volán kötelékébe. Első forgalomba állásakor „volán sárga” színű volt, a lökhárító pedig fekete. A fehér-kék színt 2002 körül kapta a busz. Az évek folyamán a D2156-os szívó motorját D10-es turbósra cserélték, de a Csepel-ZF S6-90U kézi váltó végig megmaradt a buszban.
GFX-944 rendszámmal, a veszprémi vasútállomáson, 1997-ben. Fotó: Ismeretlen szerző
Itt pedig már fehér-kék színben, kezdetleges ÉNYKK logóval, 2014-ben.
A Volán társaságok Közlekedési Központokba való tömörítése során a szombathelyi székhelyű Északnyugat Magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) flottájába került papíron, de a logók lecserélésén kívül semmi nem változott. A szolgáltató váltás első hónapjában a buszt többször is visszabérelte a V-Busz Kft., utoljára 2019 január 30-án. Ezután a busz, a többi veszprémi helyijáratos kocsival együtt leállításra került. 2019 szeptemberében papíron, októberben pedig fizikai mivoltjában is a tulajdonomba került a busz.
Már rendszám nélkül, de még ÉNYKK logókkal a veszprémi telephelyen, 2019 szeptemberében.
Források:
http://busphoto.eu/vehicle/475898/#n556264
http://fotobus.msk.ru/vehicle/855519/#n1934828
http://phototrans.eu/15,22140,101.html